2017. december 14., csütörtök

T.O. Teas A nindzsaörökség könyv bemutatás, értékelés

T.O. Teas A nindzsaorokseg konyv bemutatas


T.O. Teas A nindzsaörökség könyv bemutatás, értékelés




T.O. Teas A nindzsaörökség könyv 1990-ben jelent meg, magánkiadásban. A történet egy akcióregény, amely Angliában játszódik, s a főszereplő(it) kapcsolat fűzi a nindzsák hagyományaihoz. A szerző, T.O. Teas – azaz Tótisz András – sikeres akció-krimi regény szerző, és műfordító volt, aki a harcművészetekhez is értett.




A nindzsaörökség könyv tartalom, történet



Anthony Burke, a japán neveltetésű apától származó, fiatal üzletember éppen 18 éves. Londonban él, és apja egy időre elutazott. Egy szórakozóhelyen egy japán lány kér tőle segítséget, akit üldöznek, de nem akar beleavatkozni. Másnap azt olvassa az újságban, hogy az egyik üldözőt tigriskarommal megölték.





Mivel szóba állt vele, még előző nap őt is követte valaki, de villámgyorsan mozgásképtelenné tette. A lány felbukkan az irodájában, de ide is követik, s hogy megmeneküljenek, James kénytelen egy papírvágó késsel eltalálni a támadót. Sajnos a titkárnőt megölték, de a lányt elküldi, mielőtt megérkezik a rendőrség.
Újra találkoznak nyilvános helyen, ahol a nő azt állítja, hogy a „család” küldte Japánból, és egy feladattal szeretné megbízni. Akit el kellene „intézni”, egy gazdag férfi, aki valójában gengsztervezér. Tony természetesen nem áll kötélnek, sőt nem is akarja komolyan venni az egészet.
Mivel a japán lány, Yukio, megtette a magáét, vissza indul a hazájába. Ehhez a repülőtérre megy, ám rájön, hogy ismét figyelik. Bajba kerül, s úgy tűnik, nem menekül, de váratlanul segítséget kap. 

 
Nindzsaörökség Anthony Burke


Közben apja Szingapúrból Japánba utazik, ahol 20 éves koráig élt. Valakik merényletet kísérelnek meg ellene. Találkozót beszél meg egy régi ismerőssel, aki egészen különleges helyzetben van. Vajon mi áll az események hátterében? Hogyan segít az a rejtélyes nindzsaörökség?





T.O. Teas A nindzsaörökség regény értékelés, jellemzés



T.O. Teas A nindzsaörökség regényt 1990-ben lelkesen vettük meg, hiszen a nindzsa filmek által nagyon vonzott a téma. Bár a regény igyekszik realista módon közelíteni a témához, izgalomban semmiben sem marad el a filmektől. Akkoriban néhányszor olvastam, aztán elfeledkeztem róla, mígnem néhány éve újra elővettem. Aztán a napokban szép lassan újra olvastam, és nagyon élveztem.

Mivel nem vártam el a könyvtől semmit, minden szavát ittam, és sok olyan dologra figyeltem, amire régen nem. Azt kell mondjam, hogy A nindzsaörökség egy remekül megírt akcióregény. De több annál, egy csomó kérdésben és témában ad információkat és tanulságot is. Több, mint két és fél évtizede még nem tudtam, hogy T.O. Teas valójában magyar író.
 

A nindzsaörökség könyv ajánló

 
A Japánban zajló események és a leírások a nindzsaörökségről, lebilincselőek voltak – mert engem érdekel a téma – és teljesen reálisak. Körülbelül így alakulhatott mára a nindzsa hagyományok sorsa. A szereplőkön és a történeten át ez sokkal nagyobb erejű, beleéltem magam a főhősök helyzetébe. 
Sőt, az akciókat jobban csíptem, mint például Wilbur Smith Vad igazságában, mert nem olyan brutálisak. Rejtetten nagyon sok tanítás is felbukkan a regényben, s nem utolsósorban számos tanács arra nézvést, hogyan legyünk jó megfigyelők, és ne lehessen váratlanul meglepni bennünket.


A nindzsaörökség regény


A nindzsaörökség könyv vége felé az erőszakosabb cselekmények nem tetszettek, és az sem, hogy kicsit krimiszerűvé vált az egész. Itt döbbentem rá, hogy az akció számomra csak körítés volt, igazából a hangulatot, a mély örökséget, ősi tudást, erőt kerestem. Ez az érdekes atmoszféra jelen volt, amikor Tony apja Japánban történt útjáról beszámolt az író. A gengszterekkel való küzdelem, mint cselekmény izgalmas, de ez miatt még átlagos maradt volna a könyv. Ami a súlyát adta, az a nindzsaörökség.

Inkább ez, mint például a Mogorva nyár regény (ha már az álnéven író magyar akciószerzőknél tartunk), ami amúgy nem rossz, de sok a szöveg, itt meg pont jó. Túlzottan sok mindent ennek a regénynek a hátteréről nem lehet tudni, pedig Tótisz András magyar író. A karate és csikung mester igényes művet alkotott ezzel a regénnyel, amely szerintem nem csak az akció és krimirajongóknak ajándék. Hiszen én sem vagyok az. Ha csak egy kicsit is, de bepillanthattunk a „valódi” nindzsa kultusz végébe, amelyben éppen annyi igazság van, mint misztikum.



Értékelés (saját tetszési indexem)

6.5

(0-értékelhetetlen, 1-büntetés, 2-borzalmas, 3-nagyon gyenge, 4-gyenge, 5-közepes, elmegy, 6-jó, 7-nagyon jó, 8-kiváló, 9-nagyon kiemelkedő, 10-abszolút csúcs)



Ajánlott cikk: Ti Tonisza láma- Kőszikla


 Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

 

Nincsenek megjegyzések:
Write megjegyzés