2017. november 2., csütörtök

M. Szolár Judit Rebeka könyv bemutatás, ajánló

M. Szolar Judit Rebeka konyv bemutatas, jellemzes


M. Szolár Judit Rebeka könyv bemutatás, ajánló




M. Szolár Judit Rebeka könyve 2013-ban jelent meg nyomtatásban, nagyszerű minőségben, így az ára is igen magas volt. Később e-könyvként is megjelent. A Rebeka történelmi regény a Honfoglalás eseményeit írja le személyek izgalmas történetén keresztül.
Én az írónő jóvoltából olvashattam ezt a könyvet, életem egyik legjobb történelmi regény élményét okozva ezzel.



M. Szolár Judit Rebeka tartalom, történet


Álmos fejedelem érzi a végét. Fiával, Árpáddal, s Lehellel megtárgyalja a jövőt. A magyarok a hét törzsfővel, a Vereckei hágón át érkeznek az új hazába. Itt avarok élnek, akiket már többször becsapták. Nyugatról a frankok, keletről a bolgárok szorították őket a Duna-Tisza közé. Rebeka, az avarok vezetőjének a lánya, unokafivérével gyakorolja a kardforgatást titokban.
Amikor megérkezik a magyar küldöttség, meglesik, ahogy a fiatalok gyakorlatoznak, majd
Rebekáék az avar főnökséghez vezetik őket. Zoltán, Árpád fia, aki a küldöttség vezetője, azonnal felfigyel Rebekára. A lány úgyszintén őrá. Később bolgárok is jönnek küldöttségbe, s Rebeka csaknem bolgár feleséggé válik. De a bolgárok gaz tettekre is képesek, melynek a lány is majdnem áldozatul esik. Képzése miatt megmenekül, de egy másik lány sokkal rosszabbul jár. Rebeka eléri, hogy haladékot kapjanak, és megvárják, míg a magyarok újra tárgyalni jönnek.





A magyarok érkezése a Feszty képen
A magyarok érkezése a Feszty képen



Megérkezik Árpád is, és a fia beszámol neki a fejleményekről, megemlítve Rebekát is. A lány apja, Bagatúr fejedelem békés, annak ellenére, hogy a bolgárok évekkel ezelőtt megölték feleségét és fiát. Rebeka viszont bosszút esküdött, és azért képezi magát olyan lelkesen a harcra.
Mivel a magyarok hazát kerestek, de délről a bolgárok fenyegetést jelentenek, a harc elkerülhetetlen. Ez alól az itt élő avarok és székelyek sem tudják magukat kivonni.
Rebeka - aki ezen tekintetben hasonlít a kard és boszorkányság fantasy filmek harcos nőihez - nem bírná elviselni, hogy otthon üljön eme küzdelem közben. Ezért még arra is képes, hogy férfiruhába öltözve, részt vegyen a harcokban. Ez nem várt helyzetekbe hozza őt, amikor már valóban az életéért kell küzdenie.




Rebeka könyv jellemzés, személyes élmények


Talán fél éve, hogy bemutattam M. Szolár Judit Bevethetők című regényét. Az meglepően lendületes akciókrimi volt, de nem nagyon fűlt a fogam egy hosszabb, történelmi regényhez. Miután közzétettem az írónő bemutatkozását a másik blogomban, benne voltam, hogy elolvasom egy másik könyvét is. A Rebeka volt első megjelent regénye. 
 

A Honfoglalás útjai, hadjáratai
A Honfoglalás útjai, hadjáratai


Sosem hittem abban, hogy egyesek írónak születnek, de M. Szolár Judit úgy látszik eme istenáldotta tehetség részese. Úgy indultam a regénynek, hogy elkezdem, aztán majd meglátjuk, mennyire megy gyorsan, végül odajutottam, hogy nem tudtam abbahagyni. Minden alkalommal egyre kíváncsibban vártam a folytatást. Ha ilyen könyvekből lehetne tanulni a történelmet, mindenki hamar megszeretné. Bezzeg, ha ez is kötelező olvasmány lenne, vagy olyan ismert, mint a Láthatatlan ember, gyors karriert futna be.
Annak ellenére, hogy a jó és rossz klasszikus megjelenítése itt is jelen van, a szereplők mégsem egydimenziósak, legtöbbjük sokszínű, és a személyiségük is árnyalt, változatos. Bár a regény hosszú, egyszer sem éreztem, hogy leülne, vagy unalmas lenne, mindig kíváncsi voltam a folytatásra.
 
 

M. Szolár Judit Rebeka könyv ajánló

 
Nekem egy kicsit hosszúnak tűnt a hadjárat kezdete, amikor az Alföld déli részén vonultak, nem tudom hány héten át. Ugyanis az nem olyan nagy terület, hogy lóval olyan sokáig tartana. Hogy egy nő férfinak öltözik, és nem ismerik fel, nehezen hihető, bár rengeteg könyvben eljátsszák ezt. 
A hadjárat, és Rebeka titkos részvétele izgalmasra sikerült, nagyon élveztem. Később a székelyeknél tett látogatások időhúzásnak tűntek, hogy elnyújtsák a történetet. De el kell ismernem, hogy itt sem volt egy pillanat unalom sem. Úgy vettem, mint Fekete István érdekesebb leírásait az erdei utakon, bár annál mozgalmasabb. Mellesleg ennek hatására még érdekesebbek lettek a továbbiak.

 

Lovak az Alföldön



Rengeteg történelmi helyszínt, személyt és viselkedésmódot megismerhetünk közelről. Ha valakit nem érdekelt a honfoglalás kora, most fogja. Ilyen regényekkel gyorsan meg lehet kedveltetni a történelmet a gyermekekkel is. Ugyanolyan szórakoztató, mint az etiópiai háborúban játszódó Jön a farkas regény, de kevésbé erőszakos. Egész végig olyan jó arányban volt a történelmi események és a személyes történetek ismertetése, hogy az a kevés leírás is nagyon érdekelt. Mivel erőteljes személyiségeken át követhetjük a történéseket, még a kisebb események is izgalmasak.
A regény vége felé már egy kicsit soknak éreztem, amikor már túl voltunk a tetőponton, is tovább folytatódott. Ez olyan esetekben jó, amikor annyira megszerettük a szereplőket, hogy kíváncsiak vagyunk további sorsukra, akkor is, ha az már nem olyan izgalmas. Mint például a Vadölő, vagy Cooper más regényei. Ez esetben ez személyes dolog, attól függ, ki olvassa. Én kevés esetben szeretem, ha hosszú egy regény, de elég kíváncsi voltam ahhoz, hogy végig olvassam. A
Rebeka egy igazi romantikus történelmi regény, és igazán megérdemli, hogy a legjobb magyar történelmi regények közt tartsuk számon.


Értékelés (saját tetszési indexem)
7.5
(0-értékelhetetlen, 1-büntetés, 2-borzalmas, 3-nagyon gyenge, 4-gyenge, 5-közepes, elmegy, 6-jó, 7-nagyon jó, 8-kiváló, 9-nagyon kiemelkedő, 10-abszolút csúcs)


 

Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

Nincsenek megjegyzések:
Write megjegyzés