A
vörös oroszlán könyv Szepes Mária
1946-ban megjelent misztikus-ezoterikus regénye. Saját elmondása
szerint 1939-ben fogott hozzá a műhöz, s 5 éven át írta. Bár
gyorsan bestsellerré vált, a következő évben (1947)
megsemmisítés áldozata lett, más könyvekkel egyetemben.
Ugyanis
az „új rend” egy erősen materialista alapokon nyugvó politikai
rendszer volt, amely nem tűrt semmilyen természetfeletti, vagy akár
anyagra ható lelki erőket, gondolatban sem. Csaknem 3 évtized
után, kicsivel rövidebben jelent meg 1984-ben, majd 1989-ben már
teljes változatban. Azóta még többször kiadták, s más
országokban is sikert aratott, mint Németország, vagy az USA.
A vörös oroszlán tartalom, történet
Hans
Burgner
korán elvesztette apját és folyton csalódott nagybátyjával lóg,
akitől hallhat az alkímiáról. Mire felnő, eltávozik otthonról,
s egy vándor mutatványoshoz szegődik. Később egy fogadóhoz
kerül, ahol feltűnik egy érdekes alak.
Ez
a férfi szokatlan hatással van, rá, úgy érzi, többet tud, mint
amit mutat magából. Kideríti, hogy több területtel, köztük
titkos tudományokkal is foglalkozik. Hansot
az elixír érdekli, amely meghosszabbítja az életet, ezért még a
férfi holmijait is átkutatja.
Azt
akarja, hogy tanítsa, de ő, Rochard,
csak világi tudományokra oktatja, mert úgy érzi, a fiatalember
nagy bajt zúdítana a fejére a titkos tudással. Amikor valakit
meggyógyít, s közben kiderül, hogy aranypénze is van, Rochardnak
el kell tűnnie. Hans
erősen vágyik a tudásra, melyet ő birtokol, s csakhamar
megtörténik a szörnyűség.
Szepes Mária - A vörös oroszlán könyv bemutatás, ajánló
Méghogy
sci-fi! Több oldalon ezt a művet fantasztikus könyvként ajánlják,
ami hatalmas tévedés, mivel semmi köze a tudományos-fantasztikus
irodalomhoz. A
vörös oroszlán tartalom szerint ízig-vérig spirituális mű, reinkarnációs
életélmény sorozattal. Olyan értelemben elfogadható a történelmi
fantasy megjelölés, hogy itt nem valódi visszaemlékezésről van
szó, hanem írói képzeletről.
A
források szerint rózsakeresztes inspiráció játszott közre az
írónő munkájának megszületéséhez. Erről többet is lehet
olvasni Rudolf
Steiner magasabb világok megismeréséhez vezető gyakorlati
meditációs könyvében.
Érdekes, hogy az amerikai kiadást – még a 80-as években –
Püski Sándor intézte. Az
ő hagyatéka az utódai által üzemeltetett Püski Kiadó, ahol
többek között a rejtelmes
életű Carlos Castaneda műveinek egy része is megjelent magyarul.
A
regény azért is olyan jó, mert ősi jelképeket, szimbólumokat
szólít meg, mélyen behatol az ember tudatalattijába. Valójában
egy reinkarnációs-karmikus történet. Elég eleven ahhoz, hogy
szinte a főszereplő helyében érezzük magunkat, s vele együtt
átéljük a poklot és mennyet.
A
sokszori asztrál lények emlegetése eszembe juttatta aciprusi mágus történeteit, bár ott sokkal pozitívabb a
hangulat. A mű nem mindennapi jellemrajz a legőrültebb és
legépelméjűbb, legelvetemültebb, vagy éppen legközönségesebb
emberektől, az angyalian jóindulatú, vagy zseniális szellemekig.
Amikor
a főszereplő végre jólelkű szülők gyermekeként született,
még az 1600-as években, Olaszországban, vajon miért siklott ki az
élete? A homunculussal együtt töltött évek fárasztóak voltak,
nem értettem miért keresi még mindig annyira a fizikai anyag
átváltoztatást az átszellemesülés helyett. Az egymással összekapcsolódó lelkek sorozatos egymás közeli újjászületését Edgar Cayce is megerősítette a látásaiban.
A vörös oroszlán vélemény
A
beteges vallási szektáról szóló részt nagy nehezen olvastam
újra, és az örökké kielégíthetetlen Corinna
is fárasztott. Mindenesetre jól mutatja, milyen tébolyodott emberi
elmék siklanak át a reinkarnációkon, akik saját vágyaik és
ösztöneik tüzén sínylődnek.
A vörös oroszlán tartalom is magán viseli az írónő egyedi jegyeit. Van
néhány rész a szövegben, amely felettébb kimerítő,
Szepes
Mária
gyakran el tud szállni ☺.
Amikor Saint
Germain
és Casanova
találkoznak, az viszont elképesztően jó. A párbeszédük igazi
csemege, mint
ahogy a többi kommunikációja is,
ilyent csak valódi lángelme írhatott.
A
Saint
Germaines
részek odaszögeztek a műhöz. A civilizációról szóló mese,
amit a királyné társaságának előadott, az emberi fajról szólt,
s persze utalt a francia forradalmakra. Gyakran
van hangoztatva a keleti misztikum és Tibet – amiről ugye a
Kősziklá
-ban is olvashattunk, de szerencsére az európai okkultizmus
előtérben
marad.
A
szellemi
erővel létrehozott lénnyel, a Khylkorral
való szellemi küzdelem lebilincselő volt. Elég mélyen együtt
lehetett érezni a főszereplővel, s a párbaj egyfajta önuralom
játék volt, melyben az nyer, aki szenvtelen, személytelen marad.
A
vörös oroszlán kritika, könyv értékelés
Ernst
Müller
felbukkanása, aki bizonyos szempontból az egykori Hans
Burgner tükörképe volt, új színt vitt a történetbe.
Rendkívül ellentmondásos fickó volt, aki a végletekig odaadó a
tudásért, ugyanakkor képtelen ellenállni az anyagi lét
csábításainak.
Őrült
nagy becsvágya a sithekre emlékeztetett engem, akik annál erősebbé
válnak, minél nagyobb szenvedély és ambíció fűti őket. A
sithek
szintén a halhatatlanságra törekedtek,
és a hatalom éltette őket. Szánalmas
kéjenc lett belőle, sötét erők bábja.
Csodás
módon értesülünk a karma hatásairól a regény szereplőinek
újabb életeiben. Biztos vagyok benne, úgy van, ahogy Szepes
Mária mondja, felsőbb erők áramoltatták tudásukat a
történeten át okulásul az olvasóknak. De egyben ő maga is
hordozhatott tudata mélyén ilyen emlékeket, s közel volt az
okkult tudáshoz.
Bár
én egy kicsit más
szemszögből tekintem a karmát,
nem oda-vissza verősdiként, itt is jó példákat láthatunk
bámulatos sokoldalúságára.
Az
elixírről más ezoterikus szövegek azt írják, hogy
visszafiatalít, de cserébe ugyanannyi év tapasztalatát és
bölcsességét elveszti a beavatott. Itt ezt nem említi az írónő
és egyébként ezt meglehetősen rossz alkunak találom.
Nem
is visszafiatalítani kell az embert, hanem fiatalon tartani, ezért
is veszélyes a vörös oroszlán. Egyébként
a regényben csak finom utalások vannak a halálon
túli magasabb zónákra, ahol a magasan fejlett lények
léteznek, de maradunk a Földön..
A
2018 december 8 -i shoudján Adamus
– aki
kijelentése szerint Saint Germain megjelenése, Geoffrey Hoppe
médiumon keresztül
–
azt
mondja ő írta a
könyvet:
„Évekkel
ezelőtt írtam egy könyvet, ami ezt a fajta dolgot elég jól
ábrázolja – a mohóság, a kapzsiságot, a spirituális
éretlenséget – és tudjátok, hogy mi ennek a könyvnek a címe:
- A vörös oroszlán. A Vörös Oroszlán egy olyan valakiről szól,
aki ellopja az elixírt a Mesterétől, majd megissza azt, úgy, hogy
közben nem áll arra készen.”
És
itt még tovább folytatja a történet rövid elmondásával. Adamus nem Szepes Mária. Miért
mondja, hogy ő írta? A
válasz egyszerű, ő még csak nem is Adamus, csak egy túlvilági
showman, mert a
valódi Saint-Germain Lendvai Dórán keresztül nyilatkozik meg.
Értékelés (saját tetszési indexem)
7
(0-értékelhetetlen,
1-büntetés, 2-borzalmas, 3-nagyon gyenge, 4-gyenge, 5-közepes,
elmegy, 6-jó, 7-nagyon jó, 8-kiváló, 9-nagyon kiemelkedő,
10-abszolút csúcs)
Ha
tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások
is megismerjék, meg is oszthatod!
A
cikk szerzői jogvédelem alatt áll – copyright © Eyn 2019.12.09.
- engedély nélküli felhasználása, másolása tilos.
Nincsenek megjegyzések:
Write megjegyzés